Despre viaţă cu Bogdan Ignat

Întotdeauna mi s-a spus că sunt cam "acid" în comentarii. Vă las pe voi să decideţi asta…

Proba de poligon

Toţi conducătorii auto ştiu că proba de poligon de la examenul pentru dobândirea permisului de conducere era cea mai grea probă a examenului, drept urmare era displacută de majoritatea candidaţilor. Acum câţiva ani de zile, această probă a fost eliminată din examen considerându-se că proba de traseu este suficientă pentru a demonstra abilităţile candidatului de a conduce maşina printre obstacole şi de a efectua corect parcarea sau alte manevre. Aşa că acum candidaţii au scăpat de stresul cauzat de slalomul printre jaloane şi de timpul limită pe care nu trebuiau să îl depăşească.

Probabil cei care au propus această modificare nu şi-au imaginat niciodată faptul că toţi conducătorii auto vor avea nevoie la un moment dat de abilităţile dobândite în proba de poligon! Este cunoscut faptul că străzile din România sunt adevărate curse cu obstacole printre care te strecori cu maşina mai lin sau mai puţin lin. Probabil pentru a nu fi excesiv de monotone, obstacolele sunt diferite şi variază de la gropişoare până la adevărate cratere, dar se mai observă şi câteva ridicături în asfalt, capace de canal lipsă marcate cu două-trei crengi sau munţi de noroi sau nisip lăsaţi pe marginea carosabilul la finalizarea unor lucrări!

Cu toate acestea, niciodată nu am crezut că voi vedea un întreg bulevard marcat ca un traseu de poligon! Şi aici mă refer la bulevardul Aviatorilor, de la intesecţia cu bulevardul Beijing şi stradă Mircea Eliade până la piaţa Charles de Gaulle. Pretutindeni vezi porţiuni marcate cu jaloane pe care trebuie să le ocoleşti! Şi evident că acolo unde există aceste jaloane se îngustează şi partea carosabilă, încurcând şi mai mult circulaţia autovehiculelor! Asta deşi acest bulevard este unul dintre cele mai aglomerate din Bucureşti! Cum de s-a ajuns la această situaţie?

Bulevardul Aviatorilor este construit din piatră cubică şi nu are sistem de canalizare. Iar când plouă mult sau ninge se infiltrează apa printre pietre. Sub greutatea autovehiculelor care trec pe stradă, acesta începe să se deniveleze. Şi evident că nu uniform! Aşa că se formează adevărate „şanţuri” prin mijlocul bulevardului. Care este soluţia la această problemă? Să se desfacă toată piatra cubică din zona afectată, să se adauge nisip şi să se realinieze pietrele între ele! Evident că acestă muncă este foarte migăloasă şi dificil de implementat în condiţiile în care temperatura de afară este în jur de 0o Celsius!

Şi atunci de ce nu se renunţă la piatra cubică? De ce nu se realizează un sistem de preluare a apei prin canalizare şi apoi să se toarne asfalt? Pentru că bulevardul este monument istoric şi nu poate fi modificat! Aşa că se cârpeşte pe ici pe colo în fiecare an! Anul acesta au instalat jaloane ca să delimiteze porţiunile ce urmează a intra în reparatie. Dar nu e de ajuns! Până şi responsabilii de la primărie ştiu că acest bulevard trebuie reconstruit în totalitate!

Acum se pune întrebarea: de ce nu a fost reparat acest bulevard până acum? În primul mandat al său, domnul primar Băsescu a organizat o acţiune numită „Marea astfaltare”, dar a uitat şi de acest bulevard. Pesemne nu se încadra în parametrii tehnici din moment ce nu trebuia astfaltat ci reparat/modernizat. Apoi „Marea astfaltare II” a fost organizată de domnul primar Videanu. Şi de data aceasta bulevardul Aviatorilor a fost uitat! Pare ciudat, mai ales că trebuie avut în vedere că în cadrul acestor două programe edilitare Calea Victoriei a fost asfaltată şi reasfaltată de câteva ori (într-un an chiar de două ori!), bulevardul Magheru de câteva ori, iar exemplele pot continuă! Atunci de ce bulevardul Aviatorilor este întotdeauna uitat?

Există o părere generală la nivelul locuitorilor Bucureştiului conform căreia acest bulevard este trecut cu vederea în planurile de reparaţii deoarece aşa numita „mafie a astfaltului” nu este interesată de preluarea acestei lucrări. Motivul este clar: din cauză că este construit din piatră cubică necesită un volum de muncă mult mai mare şi trebuie să fie reparat bine pentru că altfel se observă imediat deficienţele! Deci nimeni nu s-a încumetat să îl repare! Aşa că a rămas la fel de stricat de atâţia ani! Este evident faptul că nimeni nu a putut proba vreodată aceasta teorie, dar suspiciunile rămân…

Ironic este faptul că acest bulevard era uneori folosit pentru curse de maşini. Acum sunt absolut convins că niciun şofer – oricât de teribilist ar fi acesta! – nu se încumeta la o cursă de maşini printre jaloane! Deci există şi o parte bună a acestui fapt! Păcat că s-a ajuns aşa la acest deznodământ!

IMAGINI DE PE BULEVARDUL AVIATORILOR

Facebook Twitter Plusone Linkedin Email


Articole din categoria Economie:

Categorie Economie
  • Nicolae NAUMOF spune:

    Nu se asfalteaza pt ca e monument istoric. La fel si Piata Charles De Gaulle si bd Ctin Perzan. Asfaltarea ar insemna distrugerea monumentelor istorice.

    21 ianuarie 2008 la 14:54

Adresa email nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

ATENTIE !!! Toate comentariile sunt moderate.

Vor fi aprobate doar comentariile care se refera strict la tema dezbatuta in cadrul articolului si care nu contin replici rasiste, xenofobe sau jignitoare.
Vor fi respinse automat comentariile care folosesc un limbaj nepotrivit si/sau care contin injurii la adresa autorului articolului original sau la adresa unui autor de comentariu din cele anterioare.