Despre viaţă cu Bogdan Ignat

Întotdeauna mi s-a spus că sunt cam "acid" în comentarii. Vă las pe voi să decideţi asta…

Culmea examenului: subiectele de bacalaureat pe net!

Nici nu stiti cat de mult ma bucur ca am terminat liceul in 2001! Pentru ca daca ar fi trebuit sa dau examenul in 2007, probabil as fi innebunit. Nu de stres, nu de materia multa care trebuie invatata, nu de incapatanarea profesorului de fizica care te pune sa inveti formule peste formule din fizica nucleara cand stie clar ca tu vei da examen la limbi straine si nici macar de faptul ca esti neinteles de director si de diriginte cand stai si tu luni acasa dupa ce ai petrecut un week-end intreg la majoratul unui coleg.

Ce m-ar fi enervat cel mai tare este faptul ca actuala conducere a ministerului a hotarat sa arunce la cos toata munca depusa de catre elevi in ultimii patru ani. Manifestand o atitudine mai comunista decat cea care era prezenta inainte de ’89, domnul ministru Hardau s-a gandit sa-i ajute pe toti chiulangii, profitorii si plagiatorii de referate de pe net sa treaca si ei bacul. Ca doar oricum nu se uita nimeni la diploma ta de bacalaureat cand vrei sa te angajezi! Aici cred ca e singurul loc in care domnul ministru are dreptate: inflatia de facultati particulare acreditate sau mai putin acreditate a facut sa fie o oferta nemaiintalnita de absolventi de studii superioare. Acum poti fi orice:economist, jurist, filolog, pana si medic sau actor daca „cotizezi” bine si stii ce trebuie sa faci ca sa treci cu bine prin facultate.

In nemarginita sa marinimie, domnul ministru si echipa sa de specialisti (hmm… imi aduce aminte de „cei 50.000 de specialisti” de pe vremea CDR-ului!) au ajuns la concluzia ca e mai bine pentru elevi sa cunoasca subiectele la examenul de bacalaureat inainte de ziua examenului propriu-zis. Cum asta? Simplu: le-au afisat pe net. Si nu numai atat! Le-au afisat si rezolvarile la cele de la profile reale! Adica cum, sa nu poata consulta bietul elev subiectele pe care le va primi? Pai nu e mai bine pentru el asa? Ce sa se mai streseze saracul absolvent de liceu rezolvand munti de culegeri de matematica si/sau fizica? Chiar nu ne gandim si la intelectul tanarului in formare? Ce atata stres, ce atati neuroni distrusi incercand sa gaseasca rezolvarea! Nu-i trebuie si lui o pauza mica? Trebuie sa aiba si el timp de un Counter in retea si de un flirt mic pe Hi5! Oricum nu ramane cu nimic din atatea materii invatate! Oricum viata il va indruma pe alte cai in care nu intotdeauna cunostintele de cultura generala ii vor fi folositoare!

Avand in vedere acestea, putem concluziona foarte usor faptul ca tot ceea ce iti trebuie ca sa treci examenul de bacalaureat este sa ai o memorie excelenta si/sau metode de copiere infailibile! Nu mai exista nicio diferentiere intre elevii care chiar au invatat si toti puturosii care au trecut prin liceu ca gasca prin apa! Acum toti sunt egali! Tot ceea ce trebuie sa faci este sa memorezi rezolvarile exercitiilor de la mate si gata, ai trecut examenul! Ce conteaza ca tu nu stii sa rezolvi o problema asemanatoare? Ce conteaza faptul ca tu vorbesti in rezolvarea ta despre derivate de ordin n, dar tu nu stii nici macar sa derivezi prima oara! Amanunte nesemnificative!

In felul acesta s-a dat o lovitura puternica concurentei reale intre elevi. Acum toti sunt egali si toti au aceleasi sanse sa rezolve subiectele. Sunt de acord, dar ce se intampla cu cei care au muncit in ultimii ani – mai ales in clasa a XII-a – au facut pregatire si acum sunt pusi in situatia ingrata in care realizeaza ca toata munca lor a fost in zadar… Unde este emotia examenului? Unde este necunoscutul de dinaintea impartirii subiectelor? Ce s-a intamplat cu zambetul pe care il ai de fiecare data cand presedintele de comisie vine in sala si ii inmaneaza profesorului supraveghetor plicul cu subiectele, adresandu-se elevilor „Sunt subiecte usoare! Uitati-va si voi, le tin in 2 degete!”? Au disparut ca prin minune! Anul acesta nu va mai fi nicio emotie. Toti vor trece cu brio. Iar cand vor iesi de la examen, parintii nu ii vor mai intreba ce anume le-a dat, ci ii vor chestiona despre numarul subiectului avut pentru ca toata pregatirea se va rezuma la invatarea pe de rost a unor rezolvari si transcrierea lor pe foaia de examen!

Nu cred ca mai e nevoie sa spun ca anul acesta gradul de fraudare a examenului va fi si mai mare ca anul trecut! Asta nu inseamna ca anul trecut a fost mic! Dimpotriva! Dar anul acesta profesorii s-au gandit sa ii ajute si mai mult pe „bietii elevi” care copiaza. Sa nu mai fie si ei napastuiti asa de tare! Daca cumva nu se lamuresc ei de unde anume sa copieze? Asa ca le-au afisat subiectele de bacaulaureat si le-au afisat si rezolvarile! Pai daca tot copiaza la bac, de ce nu macar sa copieze rezolvarea corecta?

Parerea mea este ca nu aceasta este abordarea corecta. Elevii sunt diferiti intre ei si fiecare are alte aptitudini. Din acest motiv notele primite trebuie sa se incadreze in asa numit „clopot al lui Gauss”: putini care nu promoveaza, putini care iau nota maxima, iar restul – cei mai multi dintre ei – intre 5.50 si 9.50. Asa e normal sa fie si asa a fost tot timpul! De ce sa stricam ordinea fireasca a lucrurilor? De ce un tanar care are memoria mai buna sa primeasca nota mai mare decat un tanar care are memorie mai slaba, dar are mult mai multa intuitie? Unde se mai masoara acumularea cunostintelor din cei patru ani de liceu? In capacitatea de memorare? In aptitudinea de a reproduce pe o coala de hartie A4 acele lucruri memorate fotografic? De ce sa le dam o palma morala elevilor care au invatat toti anii de liceu si stiu cum anume se rezolva acele subiecte, chiar daca sunt la prima intalnire cu ele in sala de examen? In definitiv ei au sacrificat din timpul lor pentru a reusi sa invete metodele de calcularea a limitelor, metodele de substitutie de la integrale, formulele trigonometrice si altele cate si mai cate! Unde este corectitudinea evaluarii daca si colegii lor care au petrecut tot liceul numai prin cluburi pot rezolva subiectele la fel de usor pentru ca rezolvarea se afla on-line pe site-ul ministerului?

Dupa ce se va termina tot bacalaureatul de anul acesta, acelasi domn ministru se va intreba de ce pleaca tinerii olimpici din tara. Da chiar domnule ministru, de ce pleaca? Nu cumva fiindca sunt oripilati de faptul ca in aceasta tara valorile nu sunt recunoscute la adevaratul lor potential? Nu cumva pentru ca sunt obligati sa dea examenul maturitatii alaturi de colegii lor dupa niste subiecte pe care ei oricum le-ar fi rezolvat, dar vor fi notati la fel ca si cei mai slabi elevi din clasa? Oare nu acesta este motivul pentru care o mare parte, daca nu cumva toti!, din membrii echipei de olimpici de la Colegiul National „Tudor Vianu” va pleca peste hotare sa-si definitiveze studiile?

Facebook Twitter Plusone Linkedin Email


Articole din categoria Enervant:

Categorie Enervant, Social
  • eFTy spune:

    Penibil in continuare, dar plecarea peste hotare are loc pentru ca facultatile sunt si mai deplorabile… Cei care au sansa si/sau vointa sa plece normal ca aleg sa plece, pentru ca acolo isi pot alege cursurile, acolo pot discuta cu profesorul (nu sa-l asulte cum dicteaza sau povesteste drumul la Sibiu sau cum expune pe rand toate diplomele sale), acolo diploma aia inseamna ceva.

    La noi diplomele scolare (inclusiv universitare) sunt foarte putin deasupra hartiei igienice.

    19 februarie 2007 la 21:07
  • elena spune:

    Sunt total de acord cu tine.Ma numar printre fraierii care au invatat si acum privesc cum ministrul educatiei imi spune : „teapa!” si imi rade in fata! Ii felicit pe cei ce au terminat liceul si pe cei care il termina anul asta,dar nu prea s-au stresat cu invatatul….dar imi este mila de toti cei care au mai facut tema la mate si au citit romanele la romana.
    Concluzia: se poate mai rau?

    19 februarie 2007 la 21:29
  • Oana spune:

    Ma bucur ca sunt oameni care observa realitatea…Sunt stupefiata de cati oameni vad rezolvand variante…Pe holul liceului…pe tren cand merg la pregatire pentru facultate…in timpul orelor…Este foarte aiurea sa stii ca ai invatat si ca munca ta a fost de 2 bani…bine …ai invatat pentru tine…dar parca te ambitioneaza sa stii ca cineva iti va recunoaste meritele…Dar anul asta nimeni nu va mai avea nici un merit….Pacat…

    19 februarie 2007 la 22:18
  • stefan f spune:

    La toata treaba asta nu am de spus decat: penibil! La un moment dat ma gandeam ca Romania va iesi cu bine din tranzitie, va creste, va primi ajutor, investitori, know-how, etc. si ne vom pune pe picioare luand exemplul Germaniei sau Japoniei dar am ajuns la concluzia ca noi mai degraba ne indreptam spre modelul Chinei cu oameni care lucreaza prost pe bani putini si sunt consumatorii ideali (prea prosti ca sa gandeasca – marea majoritate). Dar sa nu uitam ca tara noastra are nevoie de astfel de oameni altfel cine va raspunde la telefoane in call-centers (unde trebuie doar sa memorezi informatiile), cine va lucra in fast-food-uri, cine va lucra la casieriile si in depozitele din hyper-mega-uber-marketuri, cine va incerca sa te ajute cu „hai sictir” in magazine, cine iti va face viata un cosmar birocratic in relatia cu statul, cine va accepta posturile de capsunari cateva luni pe an, cine va furniza materie prima in traficul cu carne vie, cine va baga bani in buzunarele escrocilor, cine va perpetua valori ca prostia, coruptia, lenea, cine va tacea de fiecare data cand drepturile ni se vor incalca, cine va consuma toate rebuturile tarilor care au nevoie de noi pieti de desfacere, cine va inghiti narcoticul zilnic numit televiziune, cine va face credite peste masura urmand modelul SUA si va ajunge sa plateasca cu varf si indesat pentru un apartament de 150 000 euro(fara TVA), cine va arunca sticle PET in paduri, rauri, lacuri, pe crestele muntilor si pe plajele ticsite cu burtosi manelisti acoperiti de „bling-bling” facut din furturi, droguri si „muzica”? Eh, cine? Cei care deja au pierdut sau urmeaza sa piarda orice forma de respect pentru sine si cei din jur. Asta este raspunsul tuturor problemelor, solutia intregii omeniri la problemele sale:respectul. Respectandu-ne pe noi invatam sa-i respectam si pe ceilalti si lucrurile care ne inconjoara. Va vine sa credeti ca solutia este atat de simpla? Pacat ca aproape nimeni nu mai stie ce inseamna…

    20 februarie 2007 la 21:48
  • Alex spune:

    Am avut intotdeauna impresia ca „globalizarea” va ataca si invatamantul si ca vom deveni o natie majoritara de prosti si ignoranti, de consumatori model (fara abateri), de „brainwashed”.
    Se pare ca temerile mi s-au adeverit. Mai bine hai sa ne gandim daca putem face ceva concret. Nu de alta, dar vom avea si noi la randul nostru copii, iar eu unul n-as vrea sa mi-i cresc intr-un sistem ca asta. In fond si la urma urmei de ce stam in Romania? Nu ca s-o schimbam? 😀

    28 februarie 2007 la 23:03
  • cris spune:

    inca un mare pas „inainte”!!!si eu , naiva de mine, credeam ca nu se poate mai rau decat ceea ce s-a intamplat anul trecut la bac cand profesorii supraveghetori insisi au ajuns sa scoata copiii din clasa ca sa li se inmaneze personal subiectele rezolvate.(asta ca sa se asigure ca nu cumva se incurca fericitul „candedat”).Mi-e teama de viitorul Romaniei dominat de asemenea „profesionisti”,pentru ca cei care intradevar merita acest titlu vor fi fugit deja demult din aceasta tara minunata care atat de mult ii incurajeaza.Eu insami ma gandesc tot mai mult sa plec din tara noastra draga, asa ca mult succes celor care se hotarasc sa ramana.

    11 martie 2007 la 22:54
  • Mihaela spune:

    Cu siguranta nu cunosti metodologia examenului daca afirmi ca ” Tot ceea ce trebuie sa faci este sa memorezi rezolvarile exercitiilor de la mate si gata, ai trecut examenul!” Au fost propuse spre rezolvare 100 de variante pentru fiecare proba.Este fizic aproape imposibil sa le rezolvi in intregime cat despre invatatul exercitiilor pe de rost la matematica si fizica nu cred vor exista persoane care sa reuseasca „aceasta performanta” ,in nici un caz „cei care deriveaza prima oara”.In principiu metodologia nu este total gresita, se pot evita astfel fraude precum cea de anul trecut. Iar diferenta dintre cei care au invatat in liceu si cei care nu , se va reflecta in cat va muncii fiecare pana la examen, pe cei din ultima categorie asteptandu-i o munca titanica de familiarizare cu variantele propuse sau de „memorare”.Oricum cei care nu au dorit si nu doresc sa studieze nu se vor ocupa prea mult de rezolvarea celor 400 de varinate propuse.Relevanta diplomei de bacalaureat a fost mereu indoielnica si masura de anul acesta nu-i va diminua cum nici nu ii va intarii semnificatia.Tragedia este insa ca si in anii precedenti aceea ca admiterea la faculatate este influentata sau chiar se bazeaza in totalitate pe aceasta diploma.Dar cum ziceam, bacalaureatul din 2007 nu aduce o noutate si nici nu am atins cu asta „culmea examenului” intrucat falsele valori termina scolile romanesti de mult timp.

    03 aprilie 2007 la 20:25
  • elena spune:

    O contrazic pe Mihaela cand spune ca este aproape imposibil sa memorezi rezolvarile variantelor.Este o prostie,corect, insa este o prostie pe care o vad printre multi dintre colegii de clasa a -12-a. Cu alte cuvinte „trist dar adevarat”. Astazi o colega repeta in clasa „parerea personala” pe care o prezinta cu privire la un text de la prima parte la romana,asta dupa ce a repetat raspunsurile la fizica.
    O contrazic si in ceea ce priveste usurinta de a frauda examenul.Daca pana acum era relativ usor, acum e doar usor.E mai simplu sa ti se aduca subiectele rezolvate in clasa (cum stim ca se intampla) sau sa „pui o vorba buna” la supraveghetor ” pentru a putea deschide cartea in care sunt rezolvarile?
    Acestea fiind spuse,eu cred ca bacalaureatul 2007 aduce o noutate si am atins „culmea examenului”…ce-i drept,nu stim ce ii asteapta la anul pe cei ce vor trece prin „experimentul bacalaureatului”.Spun „experiment” pentru ca in asta s-a transformat bacalaureatul.Din pacate,acest examen al maturitatii intelectuale s-a transformat intr-o metoda originala de a imbogati conturile anumitor persoane ( spre ex, pentru editurile „informate” a fost o adevarata mina de aur).
    De asemenea,Mihaela ar fi uimita sa afle cati dintre cei care tot liceul au „vizitat” orele de curs cu ocazii speciale s-au bucurat de introducerea variantelor si de sansa de a „ajusta ” nota .
    E clar insa ca parerile sunt impartite, insa nu se poate spune ca initiativa a fost una reusita,intrucat nici macar cei ce au propus-o nu sustin continuarea ei.
    Cine stie ce ne asteapta?

    03 aprilie 2007 la 21:58
  • Mihaela spune:

    Draga Elena,
    Iti marturisesc ca nu am fost surprinsa de fraudele pe care le-ai semnalat.Mai mult chiar, intreba-ti prietenii mai mari cu un an,doi ,trei….si vei afla ca de multe ori scenariul este acelasi; supraveghetorul faciliteaza accesul elevului la informatii sau cei cu dare de mana nu se mai obosesc sa copieze , cunoscandu-si nota cu mult inainte sa sustina examenul.Ceea ce vroiam sa zic este ca cei care intentionau sa fraudeze examenul o puteau face chiar daca nu se introduceau variantele.Cat despre culegeri, am inteles ca pana la urma nu au fost o afacere prea profitabila, deoarece editurile au fost depasite de frecventele schimbari ale subiectelor si cum ai zis si tu, finalitatea este inca incerta.
    Desi de obicei nu sunt pesimista, cred ca pentru moment orice incercare de a eradica coruptia din invatamant, ca si din celelalte sectoare are toate sansele sa esueze, intrucat, in acest caz elevii si profesorii vor gasi metode sa ii faciliteze candidatului „traseul” sau prin testarile nationale.
    Nu contrazic existenta celor care invata pe de rost chiar si la fizica, dar cred ca memoreaza pe termen scurt si peste o saptamana vor trebui sa reia ce au invatat in ziua respectiva.Iata deci macar o diferenta intre cei care au invatat si pana acum si ceilalti. Oricum nu ar trebui sa te simti amenintata de astfel de persoane, pt ca in societatea la care aspiram , o persoana care memoreaza informatii fara a le intelege nu poate trece de foarte multe probe, asta ca sa inchei intr-o tonalitate optimista:)

    04 aprilie 2007 la 1:06
  • cristiano spune:

    cel mai enervant lucru este ca acesti profesori cred ca tot ce zboara se mananca si vor sa faca din tine un super-elev!!!no way….eu cred ca cel mai important lucru este sa invete elevul ce este mai important si sa il invete sa aspire exact ceea ce ii trebuie!!!in comparatie cu vechea generatie cred ca aceasta generatie este mult mai castigata,din punct de vedere profesional,au timp si de altceva…pe cand inainte se facea exact ceea ce le cerea raposatu,adica carte,carte si iar carte….pana unde??nu stiu….important este ca s-au schimbat generatiile,nu stiu daca in bine sau nu!!!!

    11 aprilie 2007 la 10:47
  • Pingback/Trackback

    Romania. Bacalaureat 2007 sau ce face prostia omenească « Stas Sushkov on wordpress.com!

  • irina spune:

    Bun, dupa parerea mea, dumneavoastra ati cam uitat ce inseamna bacaluareat si banuiesc ca nu va dati seama, dar fata de anii trecuti, subiectele (cel putzin la matematica si romana) sunt net mai dificile decat in anii trecuti. A fost o munca imensa anul acesta si, desi de obicei, nu scriu comentarii la articole, sunt pur si simplu revoltata cand vad ca munca mea (intensa, va garantez!!!) este dispretuita prin formule de genul „de ce sa-si mai consume bietul elev neuronii?” sau „un flirt mic pe hi5” etc etc. Muntii de culegeri pe care i-ati facut dumneavostra sunt sigura ca e echivaleaza in 400 de variante, 3 ore fiecare + admiterea. va multumesc.

    30 mai 2007 la 10:57
  • Calin spune:

    Celor ce nu le place ca subiectele au fost afisate sunt doar invidiosi pentru ca pe vremea lor nu sa publicat. Si nici acum nu este usor pentru fiecare proba sunt 100 de subiecte, in functie de liceu poti sa ai peste 600 de variante la toate materile.

    18 iunie 2007 la 12:58
  • Smn spune:

    Atat timp cat nu avem posibilitatea sa alegem ceea ce dorim sa invatam(in mare vorbind),ceea ce ne face placere, nu putem vorbi de un examen corect.
    Profesorul a uitat sa fie profesor si elevul, elev..si aici ma refer ca aproape orice materie poate fi invatata de pe net si fara ajutorul cadrelor didactice..
    Din pacate exista acea mentalitate-ce sa fac sa mai complic lucrurile ca sa il incurc pe elev? si am observat ca nu se doreste scoaterea in evidenta a valorilor ci se doreste scoaterea pe banda a unor generatii de masini ce nu fac altceva decat sa memoreze,sa toceasaca fara sa puna intrebari sau sa isi ceara drepturile:(
    Tot ce imi doresc acum este sa scap de aceste „examen” care pentru un moment nu ii gasesc rostul..

    21 iunie 2007 la 23:09
  • yaounde spune:

    Chiar crezi ca cineva poate memora 100 de variante si 100 de rezolvari / materie?? adica la 4 materii 400 de rezolvari?! si minoritatile 500 de variante+rezolvari? cine crezi ca poate face asa ceva? nici nu era atata timp incat sa le memorezi pe toate..e imposibil..asa ca nu cred ca este o idee chiar atat de proasta.intr-adevar este ceva iesit din comun,dar ma indoiesc ca toti „prostii” si „lenesii” au putut memora TOTUL! si inca un lucru…este cam acelasi lucru ca si cum elevul ar rezolva teste dintr-o culegere pentru bacalaureat. Si daca elevul este un elev slab si asa a fost dintotdeauna si nu a invatat nimic pana acum, atunci fii sigur ca nu va reusi sa le rezolve nici pe astea asa cum nici pe alea din culegeri! Nu va fi admis la fel ca olimipicii si nu va lua locul nimanui. Cine nu invata deloc , fii sigur ca nu va trece examenul de bacalaureat cu sau fara subiectele pe internet!

    27 iunie 2007 la 11:51
  • onika spune:

    Interesant articolul!
    Eu am dat bacalaureatul in 2007, acum sunt in primul an la FABBV,buget.
    De ce zic asta? Ai afirmat la un moment dat ca bacalaureatul nu mai are nici o importanta, ca elevii nu mai invata deoarece stiu ca vor trece bacul oricum…bine,bine…dar mai departe?? daca intr-adevar te gandesti la viitorul tau vei invata, pt ca la facultatile renumite,”cele mai bune”, se intra cu examen, si atunci ,daca nu ai invatat pt bacalaureat, cum poti spera sa intri la o asemenea facultate?
    Legat de faptul ca sunt variante si raspunsuri…
    1. au fost 100 de var la fiecare obiect, si crede-ma ca e imposibil sa le retii pe toate…poti sa ai norocul de a retine una, si chiar aceea sa-ti pice, dar asta e alta discutie
    2. toate rezolvarile ce le puteai gasi pe net, apoi in carti erau incomplete si unele chiar gresite. s-a intamplat sa gasesc 3 variante de rezolvare a unei probl la matem, toate gresite dupa spusele profesorului.
    Acum, ca sa trec si de partea ta, este adevarat ca au fost multi elevi care au stiut varianta ce va pica dinainte, si copiau de prin carti, sau chiar de pe net, daca aveau mobil ce le permitea acest lucru – dar la liceele cele mai bune profesorii nu dadeau punctaj maxim pt rezolvarile de prin carti-.
    Oricum, invatamantul din Romania are deficiente grave, incepand cu scoala primara, pana la inv universitar…this is Romania!:((

    08 aprilie 2008 la 21:22
  • EU spune:

    Mai datzi-va in colo de intelectuali…NU VA E RUSINE??? Probabil toti ati absolvit de mult liceu si faculatea si va rod frustrarile ca nu ati avut nici bani nici pile nici macar un pic de cap sa va dati seama ca acest bac nu relecva absolut nimic!!! Asa ca lasati bietii copii in pace si cine invata invata pentru el nu pentru altcinva…asa ca nu compatimesc pe nimeni care a invatat pentru ca anul acesta a vut optiunea de a nu o face. ASA CA MAI TACETI O DATA!!! Cel mai urat lucru in viata niste frustrati care discuta despre un subiect care nici macar nu ii priveste.VOI SUNTETI CEI PENIBIL.

    P.S.:si a nu se interpreta gresit sunt o persoana de 30 de ani nu dau nici bac-ul nu am nici un copil care da bac-ul…DECI CLAR DIN AFARA SUNTETI PENIBILI VOI!!!

    01 iulie 2008 la 11:16
  • andreea spune:

    am inteles

    09 ianuarie 2010 la 9:12
  • Julieta spune:

    Vorbind din perspectiva unei persoane care a dat acest tip de „examen” daca se poate numi astfel … parerea mea este ca nu mai reflecta nimic … nici macar potentialul persoanelor cu o memorie excelenta …;))din pacate(ar fi fost comic sa vad si asa ceva).
    Spun din pacate deoarece pana si actul de a memora este un mic sacrificiu din partea persoanei in cauza in ceea ce priveste timpul ,mai ales daca trebuie sa sustina un examen de admitere.
    Acest examen dovedeste de fapt pana la ce nivel s-a extins coruptia ,in cazul elevilor copiatul.
    Pentru cei care inca mai au vreun dubiu in legatura cu modul in care se putea copia la examen aflati ca in baile liceelor se afla „inspiratia” di()vina.
    Probabil ca am fost oripilata in momentul in care imi vedeam cei mai slabi colegi(fosti corigenti) ca rupeau fiecare subiect in parte din cartile cu rezolvari si il ascundeau in diferite zone .(ex:sutien,fusta)
    Surprinzator nimeni nu a fost prins:) chiar au luat note peste 8 si la matematica.
    Si acum spuneti-mi va rog cei care sustineti aceasta indobitocire in masa a tinerilor ,cu ce a ajutat o persoana ca mine (care a facut toate subiectele la matematica , informatica si jumatate la romana,lasand deoparte cele orale pe care le-am facut de asemenea pe toate-nu le-mentionez acest lucru deoarece am vazut comentarii care sustin ca nu pot fi lucrate in intregime subiectele–pot fi lucrate cu perseverenta si utilizare eficienta a timpului–si da am luat si la facultate la buget) fata de multi care au copiat de pe foile rupte direct din cartile cu rezolvari?Nu am memorat nimic.
    Dupa ce am aflat rezultatele pot sa spun ca nu m-a incalzit cu nimic rezultatul maxim la anumite materii pentru ca fosti repetenti au luat note de 9.50 .Deci?Cultura generala….sau un vraf de foi cu exercitii rezolvate .Da…don’t make me laugh ;)) .

    13 ianuarie 2010 la 22:55
  • challenger spune:

    Eu consider k In ceea ce priveste gradul de promovabilitate si coruptia ministerului s ar putea sa ai dreptate.Dar suntem oare noi in masura sa vb despre altii??Acei „prosti,copiatori”care nu fac altceva decat sa „memoreze „si sa iar”memoreze”niste rezlovari si subiecte de bac postate pe net….Tu nu te gandesti ca valorile „true”se vor afisa mai incolo cand „indivizi”(pe care tu te ai hotarat sa i plasezi intr o categorie),desi poete trec bacu acum,in viitor nu se vor descurca deoarece volumul de cunostiinte si de exersare a atentiei este practic nula.hai sa fim seriosi..cu toate schimbarile”nedrepte”petrecute.,..tot la voi vor veni sa caute ajutor<<<adica la cei care au invatat si au muncit cu adevarat.deci pana la urma tot ei sunt dezavantajati..Acum depinde de voi dak vreti sa le acordati ajutorul…….

    24 martie 2010 la 11:59
  • nur spune:

    subiectele pe internet nu se prea rezolva iar asa zisii rezolvitori nu dau rezolvarile cerute incat nu prea merge

    23 iulie 2010 la 15:53

Adresa email nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

ATENTIE !!! Toate comentariile sunt moderate.

Vor fi aprobate doar comentariile care se refera strict la tema dezbatuta in cadrul articolului si care nu contin replici rasiste, xenofobe sau jignitoare.
Vor fi respinse automat comentariile care folosesc un limbaj nepotrivit si/sau care contin injurii la adresa autorului articolului original sau la adresa unui autor de comentariu din cele anterioare.