În momentele destul de rare când ajung eu să mă uit la televizor seara, trebuie să privesc şi calupurile de clipuri publicitare omniprezente. Deşi impresia generală este că România traversează o perioadă de recesiune economică destul de severă, numărul clipurilor pare să crească necontenit. Din păcate uneori mesajul transmis este destul de ambiguu şi poate genera reacţii de respingere, afectând impresia generală asupra clipului şi implicit asupra produsului.
Nu sunt un expert în acest domeniu, dar cred că un exemplu elocvent este clipul de la Cosmote: el o place pe ea, se pare că ei doi sunt împreună din moment ce vorbeşte despre ea că fiind “prietena mea” şi împreună sunt la dans într-un club sau într-o discotecă.
Partea interesantă este atunci când el îşi ia inima în dinţi şi se duce la DJ să îl roage să facă o dedicaţie specială pentru prietena lui, o melodie DJ Project. DJ-ul îi ascultă rugămintea şi îl anunţă că va urma melodia dorită. După puţin timp, spre satisfacţia tuturor, pe scenă apare chiar formaţia DJ Project care începe să cânte.
Dar ce se aude? “Inima mea e ca un hotel/ Din când în când te opreşti la mine (?!?) / M-am săturat, VREAU SĂ PLECI DIN EL (!!!)/ Vreau tot sau nimic de mâine”. Să fie oare o dorinţă ascunsă a protagonistului noastru care nu are forţa necesară să îi spună “prietenei” că relaţia lor este într-un moment de răscruce? Oricum ar fi, pare că pe ea nu o deranjează din moment ce ţopăie fericită şi sare de gâtul lui. Eu, să fi fost în locul ei, nu aş fi procedat aşa şi m-ar fi pus pe gânduri dedicaţia cu pricina, fiind mai circumspect în această privinţă. Dar se pare că pe ea nu o interesează versurile. Nici pe ea şi nici pe cei care au imaginat şi produs acest clip.
Este posibil totuşi că eu să nu fi înţeles complet mesajul pe care doreşte să mi-l transmită clipul. Ştiu doar că la final se vorbeşte de sute de minute în reţeaua Cosmote şi în afară ei, dar nu am reţinut câte şi în ce condiţii. Curiozitatea mea referitoare la acest clip şi la mesajul transmis s-a terminat în momentul în care am auzit “Inima mea…”. Este adevărat că în clip nu se aud toate versurile cântecului, dar cei care cunosc melodia ştiu şi versurile. Iar melodia este foarte cunoscută de către tineri, exact cei cărora li se adresează clipul!
Percepţia mea asupra acestui clip este ca a fost gândit excelent bazându-se pe o poveste verosimilă, o alăturare bine realizată între o formaţie în vogă şi imaginea brandului, dar implementarea are o sincopa. În definitiv se putea alege altă melodie din repertoriul formaţiei DJ Project, nu neapărat “Hotel”. Nu ştiu câţi dintre cei care au vizionat clipul au realizat cele prezentate de mine, dar eu sigur mă aflu printre cei care au fost intrigaţi de melodia aleasă pentru filmări. Oricum, eu cred că e de ajuns să nu îţi placă nici cel mai mic detaliu la un clip pentru a respinge în totalitate produsul sau brandul promovat. Ceea ce se întâmplă şi în cazul de faţă. Cel puţin pentru mine…
Precizări privind drepturile de autor asupra clipului:
- toate drepturile de autor asupra clipului aparţin producătorilor şi realizatorilor acestuia
- clipul nu a fost, nu este şi nici nu va fi găzduit pe domeniul bogdanignat.ro
- clipul este vizionat prin intermediul unui link către site-ul IQads, site care îl oferă pentru preluare embed sau download
Eu nu suport reclama de la cartela Vodafone [ca de altfel intreaga serie] in care tipa spune “Fetele e ca la cartela aia care v-ati combinat”. “All kids are stupid!” si atunci trebuie sa facem si noi reclama astfel incat ei s-o inteleaga…nu stiu cine a venit cu idea, dar eu l-as fi concediat pe loc!
Thumbs up pt atentia la detalii pt clipul prezentat de tine. Mindless me, eu n-am observat, but then again, all kids are stupid! :))