Sintagma “ofertă specială” a intrat de mult timp în vocabularul nostru uzual. Suntem înconjuraţi pretutindeni de oferte peste oferte şi de reduceri senzaţionale. Departamentele de Marketing şi de Relaţii Publice din toate companiile se străduiesc să ne convingă să alegem ofertele lor în dauna concurenţei şi chiar reuşesc uneori. Aşa că ne-am obişnuit într-un anume fel să alegem produsele de la ofertă sau măcar să vedem la ce anume se referă oferta în sine şi care sunt condiţiile.
Cu toate acestea nu mă aşteptam să văd o “ofertă specială” chiar la CFR. De ce? Pentru că CFR deţine monopolul pe transportul feroviar de călători! Aşa că mă întreb de ce ar oferi o ofertă specială? Să atragă clienţii? Oricum clienţii sunt atraşi pentru că nu au altă soluţie! Să înceapă să realizeze marele mamut CFR că este necesar să readucă în vagoane călătorii pierduţi în faţă transportatorilor rutieri? Poate că acesta este răspunsul! Aşa că astăzi când am mers să îmi cumpăr bilet pentru Sibiu am avut plăcerea să constat că există o ofertă pentru mini-grupuri formate de la 2 la 5 persoane. Reducerea de preţ nu este senzaţională, dar mă gândesc eu, de ce să nu iau cu reducere dacă tot mi se oferă această posibilitate?
Aşa că mă prezint la casa şi o rog pe doamnă casier să îmi dea bilete conform cu această ofertă. Prima oară se uită la mine nedumerită. Îi mai explic încă o dată ceea ce vreau şi pare că îşi aduce aminte.”A… da… oferta aceea de la 1 aprilie” spune doamna. “Nu vă pot elibera acum biletele pentru că încă nu s-a modificat softul. La noapte vin băieţii şi îl modifică că nu au reuşit să îl instaleze până acum!”. Cu toate acestea mă roagă să aştept puţin şi revine cu un caiet mare cerându-mi numele şi buletinul, pregătindu-se să scrie. Deja eram încrezător că se poate! Apoi are o revelaţie şi pleacă din nou. Revine după mai puţin de jumătate de minut împreună cu o altă “doamnă” care se recomandă a fi şefa de tură – deşi nu era îmbrăcată în uniformă şi nici nu avea vreun semn distinctiv în acest sens – care îmi spune sec că nu se poate. Nedumerit întreb de ce nu se poate? Pentru că nu e încă 1 Aprilie! Bine, bine, dar eu vreau să îmi cumpăr bilet cu anticipaţie pe care îl voi folosi după 1 aprilie! Nu se poate că nu se poate! Renunţ pe moment şi întreb dacă vin pe 1 aprilie se poate să îmi cumpăr bilet pentru aceeaşi zi? Nu, nici aşa nu se poate pentru că nu se eliberează bilete cu această ofertă pentru aceeaşi zi şi nici pentru plecări în zilele de vineri şi duminică! Bine, dar cum poate beneficia cineva de această ofertă pe 1 aprilie dacă nu se pot cumpără bilete în avans şi nici pe 1 aprilie nu se vând pentru aceeeasi zi? Răspunsul e tranşant: nu se poate! Doar de pe 2! Cum de pe 2 când pe afiş scrie că e de pe 1?!?
Deja începusem să mă enervez! O rog pe “doamna” şefa de tură (N.A.: ghilimele sunt puse intenţionat pentru a evidenţia amabilitatea doamnei care mai avea puţin şi părea că sare la mine să mă atace!) să îmi arate şi mie unde scrie că nu se eliberează pentru aceeaşi zi pentru că eu îi pot arată afişul pe care este scrisă oferta şi în care nu este specificat nimic în acest sens! Mă refuză tranşant şi nediplomatic şi mă îndruma către serviciu de relaţii cu publicul care “e pe undeva pe la coloane”. Pornesc eu pe calea indicată, mai întreb o data şi până la urmă ajung la servicul de relaţii cu publicul. Aici îi spun unei alte doamne care este nedumerirea mea şi mă ia cu “A… Dumneavoastră sunteţi”. Hopa! Ştia că vin! Îmi scoate un document fotocopiat după un fax primit în care scria că nu se eliberează legitimatii pentru aceeaşi zi. Bine, dar eu nu vreau pentru aceeeasi zi, eu vreau cu anticipaţie! Eu vreau să cumpăr azi pentru mâine! Nu se poate că ofertă e valabilă de la 1 Aprilie şi nu se eliberează bilete pentru aceeaşi zi pentru că s-ar uni călătorii între ei şi ar ieşi compania în pierdere! Asta ştiu, mi s-a mai spus, dar tot nu m-am lămurit cum anume poate cineva beneficia de această ofertă pe 1 Aprilie! Păi, “din câte ştiu eu”-e clar că nu citise documentul înainte să întreb eu de această ofertă!-nu se poate acest lucru! Păi cum, doamnă, dacă se dă o lege care intră în vigoare de pe 1, dumneavoastră o puneţi în aplicare de pe 2? Nu a reuşit să îmi răspundă la această întrebare…
Culmea este că nu a reuşit să răspundă nici la următoarea cerere a mea când am rugat-o să îmi arate unde scrie că nu se eliberează aceste bilete pentru plecări programate vineri sau duminică, ca să ştiu dacă pot beneficia de această ofertă la întoarcere. Pare că iar am pus o întrebare incomodă pentru că răspunsul începe cu “Din câte ştiu eu nu există această restricţie, dar dacă v-a spus şefa de tură… Dânsa poate a citit mai bine…” Doamnă, pe mine nu mă interesează ce a spus şefa de tură, eu vreau să văd unde scrie acest lucru! Deja am atins un punct sensibil. Pune mână pe telefon şi mă roagă să aştept. O sună pe şefa de tură care îi trimite printr-un curier o altă hotărâre ce modifică hotărârea iniţială pe care mi-o prezentase mie. Iar cea de-a doua hotărâre era datată 31 martie şi se referea la ceva ce începea pe 1 aprilie! Asta da exemplu de management strategic!
Până la urmă mă lămuresc: nu vor să îmi elibereze bilete de azi pentru că nu e 1 aprilie, dar nici mâine pentru că nu se eliberează în aceeaşi zi, iar la întoarcere nu pot beneficia de aceast ofertă pentru ca e duminică! Cum se poate mai bine! Dorind să pară puţin spirituală, doamnă de la biroul de relaţii cu publicul încearcă o glumă: “Vedeţi, luaţi-o că pe o păcăleală de 1 Aprilie” (Sâc!) Nu gust gluma şi îi răspund sec că nu sunt încântat de această păcăleală şi că părerea mea este că nu vor să îmi elibereze biletele azi pentru că nu sunt în stare să facă acest lucru din moment ce nu au actualizat softul în acest sens! Răspunsul e stupefiant, mai ales că venea din partea unui “specialist în relaţii cu publicul”: “Eu nu ştiu ce modificări s-au făcut la soft. Ce, introduc eu datele?!?” Adică doamna care se ocupă de imaginea companiei CFR tocmai mi-a spus că nu e treaba dumneaei cum se întroduc datele în calculator şi că nici nu o interesează acest lucru! Dumneaei ştie că şi-a făcut treaba şi să îşi vadă de actualizare de soft cei care se ocupă cu acest lucru… Fără comentarii!
Îi mulţumesc pentru amabilitate doamnei, o salut şi mă îndrept spre casele de bilete pentru a-mi cumpăra un bilet la preţul întreg. Între timp aflasem tot de la doamna de la relaţii cu publicul că nu poţi cumpăra bilet dus-întors dacă foloseşti trenuri de rang diferit decât dacă doreşti să plăteşti mai mult, ceea ce nu îţi convine. Şi cum eu trebuie să plec cu un rapid şi să mă întorc cu un accelerat am fost sfătuit să îmi cumpăr bilet întreg. Cât despre “oferta specială” altădată! Poate când vă fi actualizat softul!
Articole care au aceeasi tema:
- 12-11-2007 - Taxi Leone, apogeul "serviabilitatii"
Articole din categoria Enervant:
- 02-01-2008 - Români, Happy New Year!
- 02-11-2007 - Fata in fata cu varcolacul
- 11-07-2007 - Genocidul verde